Anti ars poetica!

  De un an încoace mă mănâncă să scriu despre ce înseamnă limba şi literatura română pentru mine, iar zilele astea am dat peste o poezie de Nichita Stănescu care cred că-mi spune părerea cel mai bine. E trist că în şcoală, mai ales la profilul meu de uman, am fost antrenat în a critica şi nu a consuma literatura. De aia acum nu mă exprim (mai) bine, de aia acum nu am un vocabular (mai) bogat şi de aia văd Moromeţii în vis sau Enigma Otiliei în oglinda din baie. Dar hai, că astea două romane sunt cât de cât decente şi digerabile, dar avem anumite opere care pur şi simplu scot seva de viaţă din tine şi te fac sa te simţi.. gri.
   Totuşi, cu toate acestea voi mi-aţi spune să pun mâna să citesc ce vreau, nu ? Apoi, am făcut asta fraţilor şi m-am trezit cu lectură obligatorie neterminată şi profesorul urcat în cap că de ce nu îl ascult. Aşadar, nu dau vina pe niciun profesor, dau vina pe sistem că nu încurajează elevul să citeasca şi altceva decât Eminescu, Tudor Arghezi, Camil Petrescu, Marin Preda sau sau Sorescu. Căcat, toate poveştile cu ţărani au aceeaşi premisă şi relativ aceeaşi concluzie. E plictisitor, dude!

Anti ars poetica
                                   de Nichita Stănescu

Foaie verde fir lalele,
din puzderia de stele,
Galaxii, cuvînt, luceafăr,
bolovani în pieptul teafăr,
inimă în piept bolnav
stă luceafărul jilav.
Diamantul în gunoaie
te dospeşte, te ogoaie,
de auzi voce năroadă:
cîini cu Galaxii în coadă,
patimi, vers cuvîntului,
cîinele pămîntului…
Foicica macului,
să ne ducem dracului!

IMG_0276

2 gânduri despre &8222;Anti ars poetica!&8221;

  1. Tu chiar ai impresia ca esti incurajat sa citesti autorii aia? ca eu am impresia ca sunt obligata ca citesc vreo 5 carti imbecile si sa urasc forever unii autori, chiar daca restul cartilor lor sunt faine. deci nu e vorba de incurajare. nu stiu cum te-au pacalit ei.

    1. Well, noua ne mai zice frumos „va recomand”, iar cand vede ca nu suntem receptivi „aveti trei zile, daca nu.. 2”.

Stoarce o lacrimă de creier aici :

