Daca e nou, e greu.

  Era o zi incarcata. Eram obosit, satul de agitatie si galagie, iar strada era gri si plina de rutina mult iubita. Am zis sa ma duc sa beau un ceai si aia am si facut. Nu, nu singur, dar nici cu cine nu va voi spune, e o.. enigma.
  Stateam intr-o cafeneaceainariepub dragut/a si drag/a mie din Cluj, ma uitam confuz prin meniu si nu stiam ce sa-mi iau, dar intr-un final am zis sa fiu snob si am cerut un ceai negru, tipic englezesc, cu lapte si patru plicuri de zahar, bineinteles. Stau si meditez la ce zi fara sens a mai trecut, zambesc, rad si admir. Timpul se scurgea precum veneau si plecau autobuzele din statiile de jos, din strada, iar ceaiul parca nu mai venea. Imi era sete, aveam nevoie de zahar si eram curios de combinatia ceai cu lapte.  
    Comanda alaturata ajunge, pofta-mi creste, iar creierul ma trimite la bar, dar inima imi zice sa fiu cuminte, ca-s plin de rabdare. Afirmativ am zis, iar in minutul urmator o vad pe chelnerita mica si bruneta, cu un zambet mai mare decat ea, aducandu-mi ceaiul intr-o cana mare, la primul ochi grea, cu un print floral verde. Da, alea din ceramica, clasice.
   Beau. La inceput, nu am simtit nimic, apoi ma ia cu inecul. Cu tot cu zahar, avea un gust, nu rau, ci nou. Nu eram eu obisnuit, nu eram pregatit sau capabil sa stiu ce inseamna ceai cu lapte, iar lucrul asta a lasat o cicatrice in creier. Mai tarziu am inteles, dupa ce am venit acasa si am experimentat ale mele combinatii de ceai cu lapte, ca ceaiul ala era extraordinar de bun si aromat, numa nu cunosteam sau nu stiam ce sa simt.
     Da, atata vrajeala ca sa ajung la o concluzie noua pentru generatia mea : orice e nou, e greu. De ce e greu? Pai, ca sa poti digera un lucru nou, trebuie sa incepi usor, cu pasi mici si siguri, sa inveti despre acel lucru si sa testezi pe propria piele ce e bine si ce e nu. Astfel, va spun cu multa duhoare de intelepciune : lamentari mai putine, adaptatiuni mai multe!

Poftim un trandafir, femeie.

IMG_0261

Stoarce o lacrimă de creier aici :

