Cum sa nu ai virusi sau spyware.

Multi se plang ca au virusi,ca informatiile confidentiale au fost compromise sau ca PC-ul merge foarte incet iar unele programe nu mai merg deloc si ajung sa isi reinstaleze sistemul de operare.
E ciudat,pentru ca e chiar simplu sa te feresti de astfel de probleme daca esti atent,responsabil si informat.
Eu am patit-o acum 4 ani,cand am intrat pe un site si cautam un cd-key la un joc.M-am pricopsit cu un trojan care mi-a bulit tot registrul si a trebuit sa-mi reinstalez tot Windows-ul.Mi-am pierdut toata muzica,poze multe si cam tot ce adunasem pe HDD.De atunci m-am invatat minte si intru doar pe site-uri de incredere folosind un browser sigur si un anti-virus bun.
Cum tot aud la prieteni si colegi ca au probleme,m-am gandit sa va dau niste linkuri si sfaturi:

  • In primul rand,fii organizat,nu fi sleampat,chiar daca iti ia mai multe secunde sa faci un folder,fa-l.
  • Cand nu esti sigur de un program .exe sau de un process care consuma anormal CPU,google it si informeaza-te.
  • Solutii sunt multe,gratis sau platite.Gasesti aici,aici sau aici.Eu personal am folosit o vreme Avira,nu papă asa multe resurse si e un produs facut de nemti cu o detectie destul de buna.Acum am trecut pe Nod32,dar nu moca,cu licenta.
  • Foloseste un browser sigur si instaleaza extensii,ca NoScript si Adblock pentru Firefox,astfel vei avea o mai buna protectie si vei putea naviga mai linistit.
  • Informeaza-te!FaraVirusi.com e un site romanesc,foarte bun si up-to-date cu tot ce e nou in materie de virusi si protectie impotriva lor,check it out!
  • Updateaza-ti Windows-ul regulat si tine-l curat si in forma!
  • Fi constient cand navighezi,nu intra in orice link suspect sau in popupuri gen „You are the luckiest man alive,you won 100.000$,CLICK HERE FAST” .Banii nu se fac asa usor,ba chiar si cand joci la loto mai completezi ceva si gandesti niste numere,hai sa nu fim naivi..
  • Un scan sau doua pe luna impotriva la spyware si malware,cu SpyBot:S&D respectiv Malwarebytes’ Anti-Malware v-as mai recomanda eu..

Cred ca daca suntem toti responsabili si atenti ce facem pe calculatorul nostru’,nu vom avea probleme.
Daca aveti pareri,please feel free to post em’ !

Stoarce o lacrimă de creier aici :

